Kod | RTZ-SM |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Rehabilitacji Ruchowej |
Kierunek studiów | Rehabilitacja Ruchowa |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 35 |
Czas trwania | 2 lata |
Adres komisji rekrutacyjnej | al. Jana Pawła II 78, rekrutacja.fiz@awf.krakow.pl. |
Godziny otwarcia sekretariatu | 10:00-14:00 |
Adres WWW | https://esr.awf.krakow.pl/ |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Sylwetka absolwenta
Studenci studiów II stopnia na kierunku Terapia zajęciowa są kształceni zgodnie z standardami ustalonymi przez Światową Federację Terapeutów Zajęciowych (WFOT) i Europejską Sieć Terapii Zajęciowej w Szkolnictwie Wyższym (ENOTHE).
Absolwenci uzyskują kompetencje niezbędne do diagnostyki pacjenta oraz planowania procesu terapii zajęciowej, dokumentowania przebiegu prowadzonej terapii, prowadzenia badań naukowych w zakresie terapii zajęciowej, umiejętności pracy w zespole interdyscyplinarnym, kierowania zespołem terapeutycznym oraz zarządzania placówkami oferującymi usługi z zakresu terapii zajęciowej. Studia II stopnia uwypuklają charakterystyczne dla nowoczesnych światowych i europejskich trendów rozumienie terapii zajęciowej, a ukończenie studiów drugiego stopnia wzmacnia tożsamość zawodową terapeutów zajęciowych oraz przyczynia się do podniesienia ich statusu nie tylko w zespole terapeutycznym, lecz także w odbiorze społecznym
Dodatkowo absolwenci studiów II stopnia uzyskują kwalifikacje pedagogiczne co umożliwia im podjęcie pracy w placówkach, które wymagają tego typu uprawnień (np. szkoły, przedszkola). Absolwent kierunku ma zatem szerokie oraz unikalne kompetencje, pozwalające na osiągnięcie dobrej pozycji na rynku pracy.
Absolwenci mają możliwość kontynuowania procesu rozwoju kompetencji, przygotowania się do świadomego, opartego na refleksji uczenia się oraz rozwijania świadomości posiadanych kompetencji przygotowujących do kształcenia ustawicznego (portfolio). Absolwenci zyskują doświadczenie oraz pogłębione rozumienie mechanizmów zachowania się człowieka w różnym wieku i z różną niepełnosprawnością oraz w różnych sytuacjach życiowych. Zyskują kompetencje pozwalające na komunikowanie się z różnymi grupami pacjentów, wykorzystywanie w praktyce metod i środków oddziaływania na grupę, jak i na jednostkę oraz pogłębione umiejętności współpracy w zespole interdyscyplinarnym. Absolwenci posiadają wiedzę z zakresu: podstaw prawnych służby zdrowia, psychologii klinicznej, antropologii i etyki. Ukończenie studiów drugiego stopnia daje również kompetencje do posługiwania się różnymi formami, technikami i metodami terapii zajęciowej, m.in.: praca autobiograficzna, komunikacja alternatywna, terapia Snoezelen czy aktywne formy ruchowe, co podnosi atrakcyjność na rynku pracy.
Studia kończą się obroną pracy magisterskiej i uzyskaniem tytułu magistra terapii zajęciowej. Absolwenci są przygotowani do podjęcia studiów trzeciego stopnia – studiów doktoranckich.
średnia arytmetyczna ocen (do dwóch miejsc po przecinku) uzyskana w trakcie studiów licencjackich na kierunku Terapia zajęciowa